Poti sa meditezi mergand pe jos?

Must read

Unii oameni le este mai greu sa mediteze si sa fie consecventi cu practica lor. Desigur, asta nu ne impiedica sa incercam si, in plus, sa practicam si alte activitati care ne pot apropia de starea meditativa.

O astfel de activitate este tricotul. Ei au descoperit ca miscarile repetitive de tricotat potolesc zgomotul mental si promoveaza relaxarea, cu beneficii similare cu cele ale meditatiei. (Si inca mai ai fularul pe care ti-ai facut-o pentru tine.)

Este usor de imaginat ca micromiscarile repetitive ajuta la relaxare. Dar activitatile in care miscarea este mai mare? Mersul, in special, ne poate aduce mai aproape de acea stare meditativa?

Poti sa meditezi mersul pe jos?

Practicantii anumitor tipuri de meditatie ne-ar spune ca mersul pe jos NU este meditatie: pentru ca mintea sa se relaxeze, corpul trebuie sa fie nemiscat .

Ca initiat in aceasta practica, imi este mai dificil sa meditez in timp ce sunt complet nemiscat. Intru cu usurinta in senzatiile momentului si ma relaxez mai mult cu ajutorul miscarilor repetitive, cum ar fi sa fac un pas dupa altul.

In plus, „meditatia in miscare” ma ajuta sa meditez nemiscat, imediat. Da, da, pentru ca, dupa plimbarea relaxanta, sunt deja linistita, fericita si concentrata la munca.

Principalul obstacol pe care il gasiti atunci cand mersul mediteaza sunt distragerile. In rest, miscarile repetitive si influenta incontestabila relaxanta a Naturii faciliteaza intrarea in acea stare meditativa.

Cum sa exersezi acest exercitiu?

O sa-ti las ceea ce functioneaza pentru mine, in cazul in care vrei sa-l incerci sau daca seamana cu ceea ce faci tu.

1. Lasati telefonul acasa . O distragere usor de indepartat.

2. Du-te singur . Sunt insotit pana ajung in locul unde ma voi concentra asupra exercitiului.

3. Opriti muzica in acel moment .

4. Alegeti un tur in care puteti intra in experienta . Al meu este un circuit foarte familiar pentru mine; un parc care are o zona de mers/alergare.

Nu este o portiune in care exista pante sau alte obstacole care necesita efort fizic. Arata ca o gradina circulara mare, asa ca nu trebuie sa ma decid daca ma intorc intr-o parte sau cealalta. Urmeaza calea si atat.

Nu exista trafic. Nici pe vremea aceea nu exista oameni. Ei bine, da, exista, dar sunt putini si, de cand ma vad in fiecare zi, stiu ca nu-i salut pana nu se termina micul meu timp de „meditatie”. 

5. Lasa gandurile parcate . Iau o decizie constienta sa nu ma gandesc la probleme sau la ce voi face pentru tot restul zilei. Presupun ca am apasat pe comutatorul „OFF”.

6. Conectati-va cu senzatiile : Este momentul sa simtiti corpul; sa acorde atentie respiratiei si sa o coordoneze cu miscarea.

Incetul cu incetul, sunt atent la ceea ce spun simturile. Mai ales primavara, este minunat sa te pierzi in mirosuri. Sau in sunetele pasarilor. Sau in aer in contact cu pielea…

Ma intorc la respiratie. intru in corp. Asist la modul in care el raspunde la acei stimuli. Dar nu le „rationez”, nu le numesc. doar simt.

Asta e intentia, cel putin. Pentru ca, dupa cateva minute, gandurile revin. (V-am spus deja ca sunt initiat in aceasta practica.)

- Advertisement -spot_img

More articles

- Advertisement -spot_img

Latest article