3 idei practice pentru obiectivele tale pe termen lung

Must read

Sa plecam de la un scenariu pe care il cunoastem cu totii: Un obiectiv pe termen lung . Care este a ta? Multi dintre noi ne facem planuri pentru viitor (slabiti, cumparati o casa, economisiti pentru pensie etc.). Dar, astazi, ne este greu sa realizam actiunile implicate de acele obiective.

Crezi ca esti singurul care si-a facut planuri pentru „un maine mai bun” si a dat inapoi a doua zi?

Ei bine, nu, prietene. Majoritatea dintre noi suntem pe acea nava.

Exista oameni care sunt o sursa de inspiratie pentru noi. Iti spun: „ Voi deschide o afacere ”, „ Voi scrie o carte ”, „ O sa mananc sanatos ” si, a doua zi, se pun la treaba.

Ii vezi sa respecte ceea ce au spus, ferm si consecvent inca din minutul unu. Oare ei au vointa si tu nu?

Sau, daca nu au atata putere, au pricepere , care valoreaza la fel de mult sau mai mult decat puterea. Au dezvoltat acele calitati si bine le profita.

De ce nu incercam tu si cu mine?

Dupa cum au aratat teoreticienii economiei comportamentale, creierul apreciaza recompensele pe termen scurt mai mult decat castigurile viitoare . Buna zicala : „O pasare in mana este mai buna decat o suta in zbor ”.

In aceasta dupa-amiaza, de exemplu, poti sa faci planuri pentru a te pune in forma si sa decizi ca, incepand de maine, te vei trezi la 7 pentru a alerga. Creierul tau o vede grozav… in acel moment.

Dar cand e sapte dimineata si e randul tau sa te trezesti, nu mi se pare o idee atat de buna. Creierul tau prefera obisnuitul: recompensa de a sta putin mai mult in pat.

Nu este ca esti deosebit de lenes. Cu totii avem aceasta tendinta: ne este greu sa renuntam la pasarea din mana.

Este timpul sa nu te mai simti vinovat ca nu ai puterea unui colos sau acuratetea unui robot pe care il programezi sa faca anumite actiuni la timp.

Suntem oameni si creierul nostru rezista acestor schimbari , oricat de pozitive ar fi ele.

  • Rezisti mai putin daca esti pasionat de obiectiv , pentru ca motivul care te determina sa-l cuceresti este foarte puternic si esti 100% hotarat sa faci tot ce este necesar pentru a-l cuceri.
  • Si, cu atat mai putin, daca iti construiesti si obiceiuri . Datorita lor, nu sunteti continuu dependent de vointa, care este o resursa limitata.

Dar, da, va continua sa reziste, mai ales in momentele in care pasiunea nu straluceste si noile obiceiuri nu sunt insurubate in rutina ta.

Ce „trucuri” poti aplica pentru a executa noile actiuni pe care ti le doresti, mizand pe rezistenta creierului tau?

1. Anticipati decizia

Fiti creativ si faceti dificil sa aveti pasarea in mana. Incercati sa faceti optiunea plina de satisfactii mai dificila decat cea dezirabila.

Sa vedem exemple.

  • Cand alarma suna la 7, nu-i da creierului o sansa sa decida. Asezati alarma departe de pat, asa ca trebuie sa va ridicati pentru a o scoate da sau da.
  • Daca v-ati angajat sa studiati seara in loc sa va jucati pe consola, luati consola si puneti-o intr-un dulap pana in weekend. In felul acesta, dupa-amiaza nu trebuie sa te decizi daca il urmaresti sau studiezi.
  • Daca nu vrei sa mananci dulciuri infundate, scoate-le de pe lista de cumparaturi sau gaseste o modalitate de a evita sa le gasesti.
  • Daca vrei sa economisesti, programeaza un transfer automat, ca sa nu fii nevoit sa iei acea decizie atunci cand primesti banii.

Asa da. Pentru a impiedica creierul sa aleaga automat ceea ce ii place cel mai mult, incercati sa il faceti mai putin accesibil .

Incepe cel mai usor .

Va las un videoclip pe care l-am dedicat intrebarii si serveste si pentru punctul care urmeaza. (Durata: 4’10»)

2. Incepeti mic

De multe ori problema nu este in actiune, ci in pornirea ei. Odata ce faci sport sau studiezi, de exemplu, iti este mai usor sa continui.

Spre deosebire de punctul anterior, este vorba despre a face actiunea dorita cat mai usoara posibil pentru tine .

Sa ne imaginam ca vreau sa studiez o noua limba dupa-amiaza. Ideal ar fi sa-i dedici cateva ore si sa faci un anumit numar de exercitii in fiecare zi.

Bon. Asta e ideal .

Dar, pentru ca imi este greu, trebuie sa cobor stacheta la un nivel mai accesibil, pentru a reduce rezistenta . Nu voi cere sa fiu acolo doua ore sau sa fac toate exercitiile din prima zi.

Voi fi acolo in doua ore. In principiu, cel mai important lucru este ca aceasta actiune face parte din rutina zilnica . Voi incepe cu cateva minute si cateva exercitii. Si, cand ma obisnuiesc, voi ridica stacheta.

3. Setati ziua si ora

Chiar daca bara este foarte scazuta, este important sa decideti din timp cand , unde si pentru cat timp veti efectua actiunea care va priveste.

Acea intalnire cu tine insuti iti va fi, de asemenea, mai usor sa te conformezi la ceea ce ti-ai planificat, fie ca este un obicei sau o actiune izolata.

Asa ca puteti vedea (sau sa vedem, pentru ca si eu inca invat), vointa nu este singurul lucru care ne poate ajuta sa ne atingem obiectivele pe termen lung.

Comanda si creativitatea, ceea ce se va reflecta in modul in care depasim obstacolele pentru a incepe odata pentru totdeauna cu actiuni „dezirabile”.

Acea vointa nu este cel mai decisiv lucru pe care il am pe alt videoclip. (O voi pune „in incheiere”, in cazul in care sunteti interesat.)

Din moment ce stim o multime de trucuri, haideti sa le exersam!

- Advertisement -spot_img

More articles

- Advertisement -spot_img

Latest article