Pofta de dulce – poti rezista tentatiei?

Pofta de dulce poate fi invinsa cu usurinta daca intelegem ceea ce ne indeamna sa renuntam in fata tentatiilor si sa ne invartim intr-un cerc vicios, in care ingredientul principal este zaharul.

Sunt multe motivele pentru care multi dintre noi avem pofta de dulce in mod permanent. Cu siguranta ai observat faptul ca daca alegi gustari intre mese nesanatoare, de tipul prajituri sau bomboane, vei ajunge peste doua ore sa mai ceri o portie. De data aceasta cu extra topping de caramel…

De ce nu ne satisfacem pofta de dulce? Raspunsul este simplu: cu cat mananci mai multe gustari dulci, cu atat mai multe vei pofti. Mancand carbohidrati simpli, fara proteine sau grasimi, vei putea sa iti pacalesti senzatia de foame temporar, insa vei observa ca energia recapatata este in stoc limitat.

O alta explicatie pentru care nu este de glumit cu pofta de dulce este faptul ca aparent, aceasta este innascuta. Gustul dulce este primul preferat in viata de catre oameni, carbohidratii fiind cei care stimuleaza eliberarea serotoninei si endorfinei, hormonul fericirii.

Capriciu, genetica, metabolism…in fond, argumentul suprem pentru care preferam o doza de zahar este pur si simplu o chestiune….de gustibus. Iar problema nu este faptul ca ne plac dulciurile si ca alegem sa ne rasfatam ocazional, ci faptul ca avem tendinta de a manca in plus, de a nu rezista tentatiei de “ceva dulce”.

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa temperezi pofta de dulce si sa mananci mai sanatos:

Regulile stricte la dieta functioneaza pentru majoritate

Multe dintre noi avem tendinta de a respecta mai degraba un regim alimentar cand vine vorba de reguli stricte si diete drastice. Aparent, dupa cateva zile de abstinenta, pofta de dulce se reduce considerabil si astfel poti detine controlul asupra dietei tale.

Atentie, insa! Am auzit ca primele 48 de ore sunt cele mai grele…

Dupa fapta si rasplata

Ca sa nu cadem dintr-o extrema in alta, am ales sa va dau cea mai corecta varianta: uneori. Daca simti ca esti stapana pe situatie si ca te poti bucura de ceva dulce doar cu anumite ocazii (mai rare) si sa respecti limita de 150 calorii, atunci te felicit – ai castigat o ciocolata!

Calitate nu cantitate

In decursul anilor am descoperit ca exista lucruri mai bune decat “ceva dulce”. Mai exact, am realizat faptul ca daca tot cedez tentatiei, mai bine o fac in stil mare si aleg prajitura preferata sau o trufa fina, in locul unei ciocolate king size.

Nu manca dulciuri inainte de masa

Asa iti ziceau parintii si bunicii cand erai mica si nici ca aveau mai multa dreptate. Nu vrem sa te speriem ca o sa iti pierzi pofta de mancare, ci mai degraba te averizam ca daca nu respecti mesele principale ale zilei, esti in pericol de a le inlocui cu acel ceva dulce, fara de care simti ca nu mai poti trai.

Fructele inlocuiesc pofta de dulce

Fructele pot tine cu brio locul unei inghetate cu sos de ciocolata in orice moment. Siretlicul este sa le ai la indemana tot timpul sub forma de gustari. Poti in acest sens sa alegi semintele unor fructe, nuci sau fructe uscate.

Combinatia anului

Daca ideea de a te opri dupa un biscuite sau o pralina te nelinisteste, invata sa iti potolesti pofta de dulce prin combinarea cu alimente sanatoase si gustoase. Recomand capsune, banana sau pere in ciocolata si pepene galben umplut cu inghetata dietetica.

Fa-o pro bono

Cel mai important sfat pe care pot sa ti-l dau este sa renunti la aceasta forma de a te rasplati singura prin gustari pline de calorii. In fond, nu iti faci niciun bine!

Daca obisnuiesti sa iti acorzi o tableta de ciocolata la orice mica realizare vei descoperi ca in curand, pofta de dulce se va transforma intr-o mini adictie.

Ia aminte de aceste sfaturi daca esti constienta de faptul ca exagerezi cu dulciurile! Invinge pofta de dulce!