Cat iaurt poti manca intr-o zi?

Nu rata

Expertii recomanda sa consumati cel putin trei portii de lactate pe zi, inclusiv iaurt. Iaurtul este facut din lapte cu culturi de bacterii activate si adaugate intr-un proces foarte specific. Iaurtul a fost apreciat pentru multe beneficii pentru sanatate, inclusiv regularitatea intestinului, infectiile cu drojdie si gestionarea greutatii.

Ca produs bogat in proteine, bogat in calciu si vitamina D, iaurtul este benefic pentru sustinerea sanatatii oaselor si reducerea riscului de boli de inima. Poate fi o parte sanatoasa a unei diete variate, dar beneficiile consumului de iaurt nu par sa fie dependente de doza. Nu exista o limita a cat de mult iaurt poate manca o persoana intr-o zi, dar probabil ca nu exista nici un beneficiu suplimentar de a manca mai mult decat este recomandat.

Calitati

Iaurtul este neted, cremos si acidulat. Sprijina o mare varietate de arome suplimentare, de la ciocolata la fructe si suc. Majoritatea iaurturilor sunt indulcite suplimentar pentru a contracara aroma lor de tarta. Pot fi refrigerate sau congelate. Datorita proprietatilor digestive naturale ale culturii, multe persoane cu intoleranta la lactoza pot tolera iaurtul. Procesul de tratament termic distruge culturile vii si active. Cautati cuvintele „viu si activ” pe etichetele produselor.

Profiturile

Iaurtul cu culturi vii si active ajuta in mod natural trecerea bacteriilor bune in tractul intestinal. Este un produs cu un nivel ridicat de calciu si proteine. Este un aliment bogat in nutrienti si exista soiuri intregi si fara grasimi.

Cercetare

Beneficiile iaurtului constau in efectele probiotice ale culturilor din acesta. Aceste culturi s-au dovedit a fi benefice pentru ameliorarea simptomelor intolerantei la lactoza, prevenirea diareei, inclusiv rotavirusul, indusa de antibiotice, tipurile de diaree din copilarie si turistice; ofera protectie impotriva infectiilor; reduce incidenta infectiilor fungice vulvo-vaginale; reduce riscul de cancer de colon si imbunatateste toleranta la chimioterapie. Iaurtul este un produs lactat bogat in calciu, proteine ​​si fosfor, toate componentele esentiale pentru construirea oaselor puternice. Cantitatile consumate in studii au fost de pana la trei pahare pe zi.

Dimensiunea portiei

USDA recomanda trei portii de 1 cana de produse lactate pe zi. O portie de iaurt este considerata egala cu opt uncii; comparativ cu o cana de lapte. Portii mai mici de elemente de iaurt sunt disponibile pe baza cantitatii minime de culturi active necesare pentru a obtine efectul sanatos necesar asupra functiei intestinale. Aportul recomandat de calciu este de 1.000 mg pe zi (fiecare cana de iaurt furnizeaza 372 mg). Desi toate cele trei portii de iaurt ar indeplini regulile de aport recomandat pentru produse lactate, varietatea este mai buna. Aportul suplimentar nu a aratat beneficii avansate legate de probiotice si poate duce la un aport excesiv de calorii sau un aport insuficient de alte grupe de alimente.

Sugestii

Adaugati iaurt la doza zilnica. Optati pentru soiuri cu continut scazut de grasimi, facute cu putin sau fara zahar adaugat si priviti iaurtul grecesc ca o sursa excelenta de proteine. Cerealele uscate cu iaurt simplu si fructe proaspete sunt un mic dejun grozav. Amestecati iaurtul cu laptele pentru un dressing pentru salata. Congeleaza-ti aromele preferate ca o gustare dulce individuala. Pastrati frigiderul aprovizionat cu iaurt pentru intreaga familie pentru o gustare usoara si sanatoasa sau o masa mica la indemana.

Recente