De ce nu e bine sa mananci singura

In toate comediile romantice, eroinele se simt stanjenite sa stea singure la masa intr-un restaurant, in asteptarea printului intarziat. Si nici nu-i de mirare: cultura americana a transformat mancatul de unul singur intr-un obicei care inspira mila sau o invitatie directa la agatat. De fapt, nu e deloc ciudat sa mananci singura, e doar… nesanatos.

Un studiu intreprins in SUA arata ca 58% dintre adulti mananca regulat de unii singuri, iar doua treimi dintre acestia prefera sa ramana acasa in fata televizorului decat sa ia masa in oras.

Mancatul multitasking

Ne-am obisnuit sa facem multe lucruri deodata, presate de deadline-uri si apoi prea obosite ca sa mai dam atentie detaliilor. Rontaitul in fata PC-ului in timp ce arunci o privire pe ultimele mail-uri si mai raspunzi la cate un telefon nu se poate numi pranz.

Psihologul Brian Wansink e de parere ca “atunci cand mananci de una singura si nu dai atentie mesei, poti consuma cam de trei ori mai multe alimente decat ai avea nevoie in mod normal”.

Socializeaza! Mai salvezi niste calorii

Cei care mananca singuri tind sa mestece in graba, plictisiti si dornici sa treaca la o alta activitate cat mai repede. Cand mananci cu cel putin inca o persoana, conversatia iti da ragaz sa savurezi mancarea.

Argumentul stiintific: creierul are nevoie de 20 de minute pentru a primi mesajul ca ai stomacul plin. Daca mananci prea repede, aceste repere se pierd si vei ajunge sa inghiti mult mai mult decat e necesar.

Un studiu realizat de Universitatea din Long Island a demonstrat ca femeile care consuma o portie de paste intr-o jumatate de ora consuma cu 67 de calorii mai putin decat cele care o dau gata in noua minute.

Obiceiuri bune… de uitat

Cercetatorii au descoperit ca femeile si barbatii au un comportament usor diferit atunci cand mananca singuri. E destul de improbabil pentru un barbat sa se cuibareasca pe canapea cu o tableta de ciocolata pe post de cina, la fel cum e neobisnuit pentru o femeie sa comande o friptura uriasa si niste beri pentru acasa.

Insa ambele sexe sunt supuse acelorasi obiceiuri nesanatoase: mancatul in picioare sau in fata frigiderului, ciugulind putin din toate bunatatile fara a mai pune in farfurie.

Daca isi gatesc singuri, multor oameni li se pare ridicol sa prepare portii mici si astfel, chiar daca mananca fara companie, consuma cat pentru doi.

Alegerile nesanatoase in materie de alimente sunt mai la indemana, din pacate, mai ales atunci cand stii ca nu trebuie sa impresionezi pe nimeni. Insa daca mananci singura nu inseamna ca trebuie sa faci alegeri doar pe jumatate.

Ce poti face:

in pauza de masa, iesi la un restaurant sau bistro cu colegii: e o ocazie sa-i cunosti si intr-o alta ipostaza si sa te relaxezi in mijlocul unei zile de munca. In plus, plimbarea pana la local iti face bine si va ajuta digestia. Pana si la fast food ai variante destul de sanatoase de meniu, trebuie doar sa stii unde sa cauti. cand e posibil, transforma intalnirile business in pranzuri/cine de afaceri rezerva-ti cel putin o jumatate de ora pentru fiecare masa, indiferent daca o savurezi singura sau insotita cel putin o data pe saptamana, scoate-ti prietena cea mai buna la o gustare in oras; lentoarea si senzatia placuta cu care consumi mancarea va incepe sa iti intre in reflex cu timpul. In plus, orice portie de inghetata ingrasa mai putin daca o imparti in doua 🙂 cand gatesti pentru mai multe zile, imparte-ti mancarea in portii mici (fiecare intr-o caserola separata) si pune-o la rece. Daca vii acasa obosita, vei desface si vei incalzi doar cat ai nevoie pe moment daca preferi sa comanzi mancare acasa, gaseste un furnizor ce-ti poate oferi un meniu personalizat, variat si sanatos nu mai trata mancatul ca pe un alt lucru ce trebuie bifat pe lista. transforma fiecare masa intr-o experienta placuta, chiar daca esti singura: prepara ce-ti place, pune pe masa farfuriile preferate, ofera-ti si un pahar de vin aromat.