Calorii din alcool – sarbatoreste si la dieta

Regula numarul unu la dieta este sa nu consumi alcool, intrucat caloriile goale sunt apoi depozitate sub forma de grasime inestetica.

Majoritatea nutritionistilor recomanda celor aflati la dieta sa evite total consumul de alcool, mai ceva ca in cazul bauturilor acidulate. Acest lucru se dovedeste a fi o adevarata provocare in contextul actual in care mai toti recurgem la iesirile in oras cu prietenii ca metoda de petrecere a timpului liber.

Ne punem atunci intrebarea: merita sa pierdem kilograme sau la capitolul sociabilitate? Eu prefer sa gandesc pozitiv si sa iti impartasesc o varianta eficienta pentru a petrece fara restrictii si a tine cont si de calorii.

Calculul de calorii din alcool se dovedeste a fi singura optiune care iti mai permite sa trisezi la dieta si sa strecori si un Mojito sau un ocazional pahar de vin.

Calorii din alcool – termeni si conditii

Etichetele de pe sticlele de bauturi alcoolice avertizeaza in privinta celor 7,1 calorii pe gramul de alcool. Cifra reala difera insa, intrucat reactiile termogenice ce determina cresterea metabolismului functioneaza pentru inca ceva timp dupa consum. Astfel, cifra reala variaza intre 5,7 si 6 calorii pe gram.

Daca alcoolul ingrasa sau nu ramane in continuare un lucru disputat de specialisti. Acest subiect este cu atat mai controversat cu cat o mare parte din alcool nu este depozitat sub forma de grasime. De fapt, mai putin de 5% din cantitatea de alcool consumata se transforma in grasime.

Pentru a intelege mai bine fenomenul, gandeste-te la principiul dupa care functioneaza consumul de carbohidrati in exces. Desi acest surplus poate fi convertit direct in grasime, acest lucru nu se intampla decat in cazul in care consumi cantitati masive de carbohidrati. In mod obisnuit, cantitatea consumata transforma caloriile in energie.

Cand devine alcoolul o problema pentru dieta?

Aportul de calorii preluate din alcool devin o problema in dieta in momentul in care consumi mai multe calorii decat arzi si este cu atat mai probabil ca acestea sa se transforme in grasime numai buna de depozitat.

Mai mult, bauturile alcoolice si-au capatat reputatia proasta intrucat functioneaza ca un potentiator de apetit, astfel incat vei manca mult mai mult alaturi de un pahar de vin decat in mod normal.

Calorii din alcool – recomandari in calculul de calorii

Daca tii o dieta si obisnuiesti sa bei in fiecare seara un pahar de vin sau sa iesi in club cu prietenii la fiecare sfarsit de saptamana incearca in primul rand sa limitezi cantitatea de bauturi alcoolice consumata.

In acest sens, bucura-te de vin o data la doua nopti si alterneaza cocktail-ul cu un pahar de apa, la fiecare iesire.

Daca regimul pe care il tii te forteaza sa consumi alimente intr-o limita de x calorii, iar stilul de viata iti permite sa incluzi un scurt calcul a caloriilor preluate din alcool, iti recomand calduros urmatoarea lista cu bauturi alcoolice populare si caloriile aferente cantitatilor standard de alcool:

Calorii din alcool

Vin rosu 250 ml – 170 kCal Vin rosu sticla – 510 kCal Vin alb 250 ml – 165 kCal Vin alb sticla – 485 kCal Vin alb cu apa minerala 250 ml – 185 kCal Vin rose 250 ml – 178 kCal Sampanie 250 ml – 190 kCal Sampanie sticla -570 kCal Gin (50 ml) Tonic – 175 kCal Vodka (50 ml) si Cola – 175 kCal Vodka (50 ml) si Apa minerala/Lamaie – 131 kCal Rom (50 ml) si Cola – 194 kCal Whisky (50 ml) si Cola – 193 kCal Martini Rosso (100 ml) – 140 kCal Martini Bianco (100 ml) – 145 kCal

Calorii din alcool – sectiunea bere

Bere Becks (330 ml) – 99 kCal Bere Guinness (440 ml) – 185 kCal Bere Heineken (330 ml) – 110 kCal Bere Holsten (440 ml) – 172 kCal Bere Skol (500 ml) – 135 kCal Bere Stella Artois (440 ml) – 198 kCal