Alimentele cele mai bogate in biotina

Nu rata

Biotina, cunoscuta si sub denumirea de vitamina B7, B8 sau vitamina H, este o substanta esentiala pentru buna functionare a organismului, deoarece permite metabolismul corect al grasimilor, carbohidratilor si aminoacizilor, precum si mentinerea celulelor parului in stare buna. , pielea si unghiile. In plus, aceasta vitamina este foarte recomandata persoanelor care sufera de diabet datorita actiunii sale de a transforma glucoza in energie si de a ajuta la controlul nivelului de zahar din sange.

Biotina, care face parte din complexul B, poate fi gasita acum in diverse suplimente pentru a preveni caderea si a stimula cresterea parului. Cu toate acestea, o modalitate de a mentine nivelurile optime de vitamina B7 in organism este prin adaugarea alimentelor bogate in biotina in dieta noastra . Vrei sa stii care sunt acestea? Continuati sa cititi cu atentie acest articol ONsalus unde va vom informa si despre proprietatile acestei vitamine.

Proprietatile biotinei

Bioina este o vitamina care este implicata in diverse procese din organism si din acest motiv este esentiala pentru ca organismul sa functioneze corect. Care sunt beneficiile pentru sanatate ale biotinei ? Intalneste-i mai jos:

  • Biotina stimuleaza productia de hemoglobina, o substanta care este responsabila cu transportul globulelor rosii si, prin urmare, cu oxigenul. Cand oamenii au hemoglobina scazuta, au adesea o forma de anemie.
  • Biotina ajuta la stoparea caderii parului si promoveaza cresterea suvitelor mai puternice si mai stralucitoare. Din acest motiv, acum este obisnuit sa gasim sampoane care contin biotina.
  • Ajuta la promovarea sanatatii celulelor pielii si a unghiilor, mentinand epiderma sanatoasa si hidratata si unghiile puternice si lungi.
  • Ajuta la reglarea zaharului din sange datorita faptului ca transforma glucoza in energie.
  • Ajuta la fixarea dioxidului de carbon in organism datorita contributiei sale de acizi grasi esentiali pe care organismul nu ii produce.
  • Amelioreaza bolile de piele, cum ar fi dermatita seboreica.
  • Metabolizeaza grasimile si carbohidratii.

Vitamina B7 biotina este eliminata din organism prin transpiratie si urina, prin urmare este foarte dificil pentru o persoana sa aiba niveluri ridicate ale acestei substante. Cantitatea zilnica recomandata este de 50 de grame si o puteti obtine cu usurinta prin alimente. Iata cele mai bogate alimente in biotina.

Peste si carne

Dintre carnurile care contin cea mai mare biotina se remarca ficatul de vitel, care contine si fier si zinc, minerale esentiale si pentru sanatatea organismului, in special fierul, care ajuta la prevenirea anemiei feriprive. Cu toate acestea, consumul excesiv al acestui tip de carne nu este recomandabil, de aceea se recomanda consumul de ficat o data pe saptamana .

Dintre pestii cu cea mai mare biotina se remarca somonul , care ofera si o cantitate mare de vitamine B6, B3 si B12 si acizi grasi omega-3 care promoveaza sanatatea cardiovasculara, ajuta la reducerea colesterolului rau, previn problemele legate de vedere si amelioreaza durerile de cap. dureri articulare. Somonul este un antioxidant puternic, oferind 4,54 µg de vitamine B la 11 grame.

Ouale

Printre alimentele cele mai bogate in biotina se remarca ouale de pui, deoarece cantitati mari din aceasta vitamina sunt concentrate in galbenus. Acest aliment este foarte versatil dar este intotdeauna indicat sa il consumi in cel mai sanatos mod: prefiert. Ouale reprezinta o sursa excelenta de proteine ​​pentru alimentatia organismului, motiv pentru care ajuta la prevenirea unor afectiuni precum cataracta si degenerarea musculara. In plus , aceste alimente sunt printre putinele care contin vitamina D. Fiecare ou contine 8 mg de biotina.

Nuci: alune si migdale

Exista multe beneficii pentru sanatate ale nucilor: sunt bogate in proteine ​​si omega 6 care ajuta la promovarea sanatatii inimii deoarece scade nivelul alterat de colesterol rau din sange, stimuleaza circulatia contribuind la mentinerea fluidului sanguin, intaresc oasele si dintii si stimuleaza starea de bine a creierului. Dintre nucile care contin cea mai mare biotina , se remarca alunele, oferind 14,72 µg la 1/4 de cana, si migdalele, care furnizeaza 8,60 µg per cana.

Fructe bogate in biotina: capsuni si rosii

Printre fructele cele mai bogate in biotina se remarca capsunile, care ofera si vitamina C, un antioxidant puternic care ajuta la inversarea actiunii radicalilor liberi in celule si previne imbatranirea prematura, deoarece favorizeaza sanatatea si elasticitatea pielii. Pe langa capsuni, rosiile sunt si unul dintre alimentele cele mai bogate in biotina, deoarece, pe langa vitamina C si vitamina A, ofera 7,29 µg de vitamina H per cana.

Morcovi si cartofi

Morcovul este unul dintre cele mai bune alimente pentru sanatate datorita continutului ridicat de beta caroten , o substanta care se transforma in organism in vitamina A, care exercita o actiune antioxidanta care previne imbatranirea celulara. Morcovul este diuretic, analgezic, previne problemele de vedere si intareste unghiile si parul datorita faptului ca contine 6,10 µg de biotina per cana.

Cartofii nu sunt doar deliciosi, ci au si o actiune antiinflamatoare care ajuta la reducerea umflaturii pungilor oculare. In plus, este bogat in vitamina B6 si vitamina A. Fiecare cana contine 8 µg de vitamina B7.

Ceapa

Ceapa ofera organismului multi nutrienti, deoarece contine aminoacizi esentiali , minerale, fibre, oligoelemente, uleiuri esentiale, vitamina E, vitamina C si alte vitamine B, pe langa biotina. Ceapa are actiune diuretica, asa ca este bine sa o consumi pentru a preveni retentia de lichide. Este, de asemenea, expectorant si antibacterian, ceea ce il face unul dintre cele mai bune remedii de casa pentru flegma din plamani. O cana de ceapa contine 7,20 µg de biotina.

Acest articol este doar informativ, la ONsalus.com nu avem puterea de a prescrie tratamente medicale sau de a face niciun tip de diagnostic. Va invitam sa mergeti la medic in cazul in care prezentati orice tip de afectiune sau disconfort.

Recente